კორონავირუსი - როგორ მივუდგეთ საკითხს
კორონავირუსის გავრცელება არის მსოფლიოს არაერთი ქვეყნის, მათ შორის, საქართველოს საერთო გამოწვევა. საზოგადოების მაღალი დაინტერესებისა და შფოთვის ხარისხის მატების გამო გთავაზოთ რამდენიმე რეკომენდაციას:

1. პანიკა არ არის გამოსავალი
პანიკა ვერ დაგეხმარებათ ვირუსისგან თავდაცვაში. მეტიც, ეს გაგირთულებთ გააზრებული პრევენციული ზომების მიღებას. უპირველეს ყოვლისა, საჭიროა დაფიქრება და თანმიმდევრული ნაბიჯების გადადგმა პირადი და გარშემომყოფთა უსაფრთხოების დაცვისათვის, დაავადების გავრცელების რისკის შესამცირებლად და ფსიქოეკოლოგიის დასაცავად. 

2. მიიღეთ ინფორმაცია ისეთად როგორიც არის
ინფორმაციისგან გაქცევა ასევე არ არის გამოსავალი. იყო ინფორმირებული ნიშნავს მეტ დაცულობას. ამ კუთხით საჭიროა არა ნებისმიერი, არამედ მხოლოდ ავთენტური და გადამოწმებადი წყაროების მხედველობაში მიღება. მიუხედავად იმისა, რომ ვირუსთან დაკავშირებულ ბევრ კითხვაზე პასუხის პოვნა სამომავლო კვლევებზეა დამოკიდებული, აუცილებელია უკვე არსებული ინფორმაციის და რეკომენდაციების გათვალისწინება.

3. შეასრულეთ მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციის რეკომენდაციები
მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაცია ყოველდღიურად აახლებს ინფორმაციას ვირუსის გავრცელების მასშტაბების, მისი თავისებურებების და გავრცელებასთან ბრძოლის შესახებ. ამ კუთხით მნიშვნელოვანია თითოეული ინდივიდის პირადი პასუხისმგებლობა. ჰიგიენის დაცვა ხელს უწყობს ვირუსის პრევენციას და გავრცელების რისკის შემცირებას.


4. მაღალი საზოგადოებრივი პასუხისმგებლობა დაგვეხმარება გავრცელების რისკის შემცირებაში
ვირუსის გავრცელებასთან ბრძოლა მხოლოდ სამედიცინო პერსონალის პასუხისმგებლობა არ არის. მიუხედავად მათ მიერ გაწეული ძალისხმევისა, ეფექტიანი პრევენცია შეუძლებელი იქნება  სამოქალაქო საზოგადოების ხელშეწყობის გარეშე, რაც პირველ რიგში, მაღალ სოციალურ პასუხისმგებლობაში გამოიხატება.
მაღალი სოციალური პასუხისმგებლობა ნიშნავს ზრუნვას როგორც უახლოეს გარშემომყოფებზე: ოჯახის წევრებზე, ნათესავებსა და მეგობრებზე, ასევე საზოგადოების ჩვენთვის უცნობ ნაწილზე.
ვირუსული ნიშნების გამოვლენის შემთხვევაში ექიმისთვის მიმართვა და თვითიზოლაცია მაღალი სოციალური პასუხისმგებლობის მაგალითია.

5. დაინფიცირება არ არის დასასრული
ვირუსის გავრცელების რისკის შემცირებასა და პირადი ჰიგიენის დაცვასთან ერთად, უნდა გვახსოვდეს, რომ ფსიქიკური წონასწორობის შენარჩუნება აუცილებელია იმ შემთხვევაშიც, თუ აღმოვჩნდებით ვირუსით ინფიცირებულთა შორის. აუცილებელია ექიმის დანიშნულების მიღება და მის მიერ განსაზღვრული რეჟიმის დაცვა.
დაავადების განკურნების სტატისტიკა საკმაოდ მაღალია: არსებული მონაცემებით უკვე გამოჯანმრთელდა 70 000-ზე მეტი ადამიანი.

ფსიქოთერაპიისა და კონსულტირების სახლი დენდრონი გისურვებთ ფსიქიკური წონასწორობის შენარჩუნებას და ჯანმრთელობას.

იხილეთ თვითრეგულაციის პრაქტიკუმი.

გაგვიზიარე შენი აზრი

პარტნიორები

ასევე შეიძლება დაგაინტერესოთ:

ეს სტატია ეძღვნება კორონავირუსთან
დაკავშირებულ მეორად რისკს მენტალური ჯანმრთელობის შენარჩუნების
სახით.
დენდრონი განაგრძობს ფსიქოეკოლოგიის შენარჩუნებისთვის საჭირო
ინფორმაციის მოწოდებას:
დღესდღეობით კორონავირუსის ფართო გავრცელებისა და მისით ინფიცირების
საფრთხეები მრავალ ჩვენგანში იწვევს ღელვას, შეშფოთებას, შიშსა და
დაბნეულობას. აღნიშნული განცდები წარმოადგენს გამოწვევას ჩვენი
ფსიქიკისათვის. ეს არის რეაქცია შეცვლილ სოციალურ რეალობაზე, რომელიც
საჭიროებს ახლებურ ადაპტაციას. ამგვარი ემოციების წარმოშობა ყოფითი
რეალობის, რუტინის ცვლილების საპასუხოდ, როგორიცაა მუშაობისა და
სწავლის ონლაინ სივრცეში გადატანა, ჩვეული საქმიანი თუ პირადი
ინტერპერსონალური ურთიერთობების ფორმისა და ხარისხის შეცვლა,
ფინანსური საფრთხეები, წარმოადგენს ბუნებრივ რეაქციას. ამ რეაქციის
მართვა აუცილებელია თითოეული ჩვენგანის მხრიდან ფსიქოლოგიური
წონასწორობისა და კეთილდღეობის განცდის შესანარჩუნებლად.
ეს სტატია ეძღვნება კორონავირუსთან დაკავშირებულ მეორად რისკს მენტალური ჯანმრთელობის შენარჩუნების სახით.
დენდრონი განაგრძობს ფსიქოეკოლოგიის შენარჩუნებისთვის საჭირო ინფორმაციის მოწოდებას:
დღესდღეობით კორონავირუსის ფართო გავრცელებისა და მისით ინფიცირების საფრთხეები მრავალ ჩვენგანში იწვევს ღელვას, შეშფოთებას, შიშსა და დაბნეულობას. აღნიშნული განცდები წარმოადგენს გამოწვევას ჩვენი ფსიქიკისათვის. ეს არის რეაქცია შეცვლილ სოციალურ რეალობაზე, რომელიც საჭიროებს ახლებურ ადაპტაციას. ამგვარი ემოციების წარმოშობა ყოფითი რეალობის, რუტინის ცვლილების საპასუხოდ, როგორიცაა მუშაობისა და სწავლის ონლაინ სივრცეში გადატანა, ჩვეული საქმიანი თუ პირადი ინტერპერსონალური ურთიერთობების ფორმისა და ხარისხის შეცვლა, ფინანსური საფრთხეები, წარმოადგენს ბუნებრივ რეაქციას. ამ რეაქციის მართვა აუცილებელია თითოეული ჩვენგანის მხრიდან ფსიქოლოგიური წონასწორობისა და კეთილდღეობის განცდის შესანარჩუნებლად.
ეს სტატია ეძღვნება ვირუსით
გამოწვეული იზოლაციის მარტივად გადალახვას და ფსიქოეკოლოგიის
შენარჩუნებას.
ვირუსის გავრცელელების გამო შეცვლილმა ცხოვრების წესმა არაერთი
თანამდევი საკითხი წარმოშვა. სახლში ყოფნა დამღლელი სამუშაო დღის
შემდეგ საკმაოდ სასიამოვნოა, მაგრამ თუ ეს პერიოდი ჩვეულებრივზე
დიდხანს გაგრძელდა შეიძლება მოსაბრზრებლადაც მოგვეჩვენოს. ჩვენ
შევეცდებით დაგარწმუნოთ იმაში, რომ თავისუფალი დროის გატარება
თვითიზოლაციაში შეიძლება არა მხოლოდ სასიამოვნო, არამედ ნაყოფიერიც
იყოს თვითრეფლექსიის, თვალსაწიერის გაფართოებისა და რაც მთავარია,
ფსიქიკური წონასწორობის აღდგენისათვის.
ამისთვის მოვიფიქრეთ საინტერესო იდეები რომლის გაკეთებაც ნებისმიერ
ადგილზე შეგვიძლია:
ეს სტატია ეძღვნება ვირუსით გამოწვეული იზოლაციის მარტივად გადალახვას და ფსიქოეკოლოგიის შენარჩუნებას.
ვირუსის გავრცელელების გამო შეცვლილმა ცხოვრების წესმა არაერთი თანამდევი საკითხი წარმოშვა. სახლში ყოფნა დამღლელი სამუშაო დღის შემდეგ საკმაოდ სასიამოვნოა, მაგრამ თუ ეს პერიოდი ჩვეულებრივზე დიდხანს გაგრძელდა შეიძლება მოსაბრზრებლადაც მოგვეჩვენოს. ჩვენ შევეცდებით დაგარწმუნოთ იმაში, რომ თავისუფალი დროის გატარება თვითიზოლაციაში შეიძლება არა მხოლოდ სასიამოვნო, არამედ ნაყოფიერიც იყოს თვითრეფლექსიის, თვალსაწიერის გაფართოებისა და რაც მთავარია, ფსიქიკური წონასწორობის აღდგენისათვის.
ამისთვის მოვიფიქრეთ საინტერესო იდეები რომლის გაკეთებაც ნებისმიერ ადგილზე შეგვიძლია:
დაგვიკავშირდი
გამარჯობა, შეავსეთ ველები და დაელოდეთ ჩვენს ზარს, ან დაგვიკავშირდით დაუყოვნებლივ ნომერზე: 599 505 898